SEOACTIVE – קידום האתרים בגוגל בניית אתרי אינטרנט מקצועי

מהי תופעת ריקוד גוגל

מהי תופעת ריקוד גוגל

ריקוד גוגל הוא שם לתופעה מוזרה וייחודית לגוגל. פעמים רבות, אתרים שהיו גבוה בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל “נפלו” בין לילה למיקום נמוך ולשולי תוצאות החיפוש. אנשים רבים נתקלים בתופעה בה האתר יורד לפתע בתוצאות החיפוש, מבלי אזהרה מוקדמת ומבלי סיבה הניראית לעין. לתופעה המעצבנת של גוגל ישנם כמה הסברים, ואין הסבר חד משמעי לסיבה לכך. במאמר שלפניכם ננסה לשפוך קצת אור על ריקוד גוגל המסתורי.

כיצד עובדת המערכת של גוגל? גוגל אינה משתמשת במחשב אחד מרכזי למפות את כל אתרי האינטרנט עבור מנוע החיפוש. גוגל מפזרת ברחבי העולם, בערך כמאה אלף מחשבים, בכדי לבזר ככל האפשר את כוח החיפוש שלה. ביזור המחשבים על ידי גוגל מיעל את עבודתה וגורם לצמצום משמעותי בעלויות. המחשבים מחולקים למספר קבוצות מסוים הנקראות “מרכזי המידע של גוגל” (data center). מרכזי המידע ממפים במקביל את תוצאות החיפוש ומעניקים לגולש המחפש בגוגל תוצאות ממרכז מידע אחד, מתוך רבים.

ממה נגרם ריקוד גוגל? הריקוד נגרם כתוצאה מעדכון רחב של האלגוריתם. לגוגל ישנם מרכזי מידע רבים ומדי פעם מתבצעים עדכונים רחבים לכל מרכזי המידע. העדכונים הרחבים פועלים על ידי עדכון מרכזי המידע, אחד אחד. העדכון הרחב של גוגל אינו יכול לעדכן מספר מרכזי מידע באותו הזמן, לכן מעדכן מרכז מידע אחד בכל פעם. בזמן ביצוע העדכון הרחב, עלול להופיע ריקוד גוגל. בזמן שגוגל מעדכנת מרכז מידע מסוים, הוא אינו זמין במנועי החיפוש. כתוצאה מכך, חיפוש בזמן העדכונים הרחבים עלול להראות לכם תוצאות שונות ו”לקפוץ”.

מתי מתבצע ריקוד גוגל? ריקוד גוגל אינו קורה לעיתים קרובות והפעם האחרונה שדווח על ריקוד (על פי הידוע לכותב המאמר) היה לקראת סוף 2008. בריקוד גוגל שהיה באוקטובר שנת 2008, הורחקו ובוטלו אתרי אינטרנט רבים באינדקס של גוגל ותוצאות החיפוש שונו.

ההשערות וההנחות לגבי ריקוד גוגל הן רבות, אך כולם עדיין בגדר השערות. גוגל אינה מספקת מידע בנושא זה והכינוי “ריקוד גוגל” אינו מוכר על ידי החברה, ואת הכינוי לתופעה נתנו גולשי האינטרנט. האלגוריתם של גוגל אינו מפורסם ולא ניתן לדעת בוודאות את הפרמטרים הנקבעים על ידי גוגל.

מה כן ניתן לעשות נגד ריקוד גוגל? אנשים העוסקים בקידום אתרים, בניית אתרים ובעלי אתרים אינטרנט שונים חוששים מתופעה זו, כיוון שהיא עלולה להרוס את כל עבודתם. אין נוסחה מדויקת להמנע מבעיית הריקוד של גוגל, אך אתר העוסק בקידום דינאמי, רציף ואיכותי, סביר להניח שלא יפגע מן התופעה. גם במידה והאתר יפגע, רוב הסיכויים שיחזור במהרה למקומו בתוצאות החיפוש, כפי שהיה קודם לכן. בכדי להימנע מבעיות אלו ככל האפשר, חשוב להוסיף לינקים פנימיים וחיצוניים לאתרים בעלי עניין ותוכן איכותי. כמו כן, יש לבצע עדכון דינאמי של האתר והעלאת תוכן איכותי. בסופו של דבר, גוגל בודקת את האתרים על פי איכותם. במידה ותשמרו על אתר בעל תוכן איכותי ועדכון ובקרה שוטפים, על ידי חברה מקצועית לקידום אתרים, לא תהיה לכם סיבה לחשוש.

ריקוד גוגל הוא אמנם תופעה שלילית, אך יש לה גם צדדים חיוביים. התופעה גורמת לבעלי אתרים ולחברות לקידום אתרים להשאר עדכניים כל הזמן, ומחדשת את התחרות הקיימת בשוק האינטרנט החופשי. ריקוד גוגל, ביחד עם גורמים נוספים, גורם לבעלי אתרים ולעוסקים בקידום ליזום ולחדש כל הזמן. אין ספק שתופעת ריקוד גוגל היא תופעה שלילית בעיקרה, אך באותו הזמן היא שומרת על תחרות בריאה בשוק האינטרנט.