SEOACTIVE – קידום האתרים בגוגל בניית אתרי אינטרנט מקצועי

קידום אתר בגוגל

קידום אתר בגוגל – מה עלול לפגוע בכם

כל גולש ובעל עסק באינטרנט מתחבט בשאלה מה צריך לעשות על מנת לקדם אתר בגוגל? לגוגל ישנם מעל 200 משתנים, שעל פיהם היא קובעת את דירוג האתר במנועי החיפוש. בהתאם לכך, לא ניתן לדעת בוודאות עד כמה משפיע כל גורם על מיקום האתר בתוצאות מנועי החיפוש. גוגל אינה חושפת את האלגוריתם המשמש אותה והנוסחאות המתמטיות שלו משתנות בכדי להתאים לדינאמיות ומהירות המידע ברשת האינטרנט. במאמר שלפניכם מוצגים הגורמים השליליים, המשפיעים ביותר על קידום אתר בגוגל. גוגל פועלת רבות לשמירה על אמינות התוכן. אתרים שנוקטים בפעולות אסורות, על פי גוגל, יכולים להענש בירידה חדה בדירוגם במנוע החיפוש. במקרה הרע, עלולה גוגל להרחיק את האתר לצמיתות מתוצאות מנוע החיפוש.

השפעת אופן האחסון על קידום אתר בגוגל

הגורם המשפיע ביותר על מיקום האתר הוא אופן האחסון. רוב שרתי האחסון מבצעים עדכונים יומיים ואינם זמינים כמה דקות בכל יום. כאשר השרת לא נגיש זמן רב, העולה על 48 שעות, דירוגו צונח בתוצאות החיפוש. לכן, כאשר בוחרים חברה לאחסון אתרים חשוב לבדוק את זמינות השרת.

ישנן תגיות הנמצאות באתר, במקרה או בכוונה, המשפיעות לרעה על מיקום האתר. תגיות כותרת ותגיות מטה noidex, NoFollow. תגיות אלו מונעות מהרובוטים של גוגל להתייחס לקישורים באתר (nofollow) ומונעות מגוגל לאנדקס את האתר (noldex). בנוסף יש את קובץ robots.txt, המטיל הגבלות על האתר. תגיות אלו יכולות להופיע באתר במקרה, כתוצאה משלבים קודמים בבניית האתר ושלבי ניסיון ולפעמים הן משולבות בו באופן מכוון, בכדי להשפיע על קידום אתר בגוגל. אתרי אינטרנט בעלי תגיות מטה זהות, בכותרת או בתגיות אחרות באתר, עלולים לגרום לגוגל לחשוב שהאתר הוא בעל תכנים כפולים. חשוב להקפיד שלכל עמוד יהיה בעל תגיות שונות.

כפל תכנים והשפעתו על קידום אתר בגוגל

גורם שני בחשיבותו, המשפיע בצורה שלילית על קידום אתר גוגל, הוא כפל התכנים. הכוונה היא בכפל תכנים בין אתרים שונים, כאשר לאתרים שונים יש את אותו התוכן. עמוד בעל תוכן זהה לעמוד באתר אינטרנט אחר, ידחק אוטומטית במנועי החיפוש. כאשר גוגל סורקת את אתרי האינטרנט, היא ממקמת את העמוד גבוה בתוצאות החיפוש. בהמשך, כאשר היא נתקלת באתרים בעל תוכן דומה, היא דוחקת אותם לשולי תוצאות החיפוש. אתר נדחק במנועי החיפוש רק כאשר רוב התוכן אינו מקורי. במידה וישנו עמוד בעל תוכן כפול, לא יפגע הדבר בדירוג הכללי של האתר.

קישורים הפוגעים בקידום אתר בגוגל

הקישורים היוצאים משפיעים במידה ניכרת על קידום אתר בגוגל ועל מיקומו בתוצאות החיפוש. כידוע, גוגל אינה תומכת בקישורים לאתרי ספאם (בדרך כלל אתרי הספאם הם אתרי הימורים וסקס או אתרים המשמשים כחוות קישורים). אתרי הספאם נחשבים כאתרים ברמה הנמוכה ביותר עבור גוגל, וקישור לאתרים אלו מעיד על איכות ירודה של אתר האינטרנט. שימו לב – ישנם אתרים רבים שהורדו מתוצאות החיפוש של גוגל בגלל קישור אחד לאתר ספאם. בדרך כלל, ברגע שמורידים את הקישור, האתר חוזר למקומו הקודם בתוצאות החיפוש.

ביטויי מפתח והשפעתם על קידום אתר בגוגל

ביטויי מפתח הם כלי תוכן מרכזי לקידום אתרים באינטרנט, אך שילובם בצורה לא נכונה עלול לגרום לירידת האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. גוגל מחשיבה אתרי אינטרנט המעמיסים ביטויי מפתח בתחתית העמוד או מנסים שיטות שונות כמו צבע טקסט שונה, כאתרים העושים שימוש בשיטת קידום לא כשרה. פיזור ביטויי המפתח בצפיפות הנכונה, ובצורה אסטרטגית לאורך כל האתר, יקדמו את האתר שלכם ביעילות. יש להמנע מהעמסה של ביטויי מפתח, ובגוגל מקובל לפזר את ביטויי המפתח בצפיפות של 3-6 אחוזים. שימו לב – אופטימיזצית יתר עלולה לפגוע במיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. גוגל מכירה את הניסיונות השונים ליצירת ביטויי מפתח ופועלת כנגדם. אחת השיטות היא טקסט המכיל את ביטויי המפתח בצבע הרקע, כך שהגולש לא יראה את התוכן הכתוב.

חשיבות הפופלאריות על קידום אתר בגוגל

קישורים חיצוניים לאתר האינטרנט שלכם חשובים עבור קידום האתר. אתרים המחזיקים קישורים לאתר שלכם, מעידים בכך שהם נותנים בכם אמון. גוגל רואה בכמות הקישורים החיצוניים מדד מסוים לאיכות האתר. הבעיה היא, שאין לבעל האתר שליטה על כמות הקישורים החיצוניים. הקישורים החיצוניים גדלים ככול שהאתר איכותי יותר. קישור מאתרים בעלי PR גבוה מעיד על פופלאריות האתר. ככל שהקישורים החיצוניים הם מאתרים בעלי PR גבוה, כך השווי של הקישור עולה. קישורים חיצוניים באתרים בעלי PR 0, שהם אתרים המוגדרים כספאמרים על ידי גוגל, עלולים לפגוע בדירוג האתר. יש להשמר מפני קישורים חיצוניים לאתרים אלו. הקישורים החיצוניים מאתרי הספאם אינם בשליטתכם אך יש לבקש להוריד את הקישור ברגע שרואים אותו, בכדי לא לפגוע בדירוג האתר.

וותק האתר תורם גם הוא למעמדו בתוצאות מנוע החיפוש, ויכול לפעמים להשפיע לרעה על דירוג האתר. אתר וותיק, הנחשב לאיכותי על ידי גוגל, יקודם מהר יותר מאתר חדש. הוותק אמנם משפיע על קידום אתר בגוגל, אך הוא משמעותי רק בשנים הראשונות לבנייתו.