SEOACTIVE – קידום האתרים בגוגל בניית אתרי אינטרנט מקצועי

קידום אתרים

קידום אתרים

זירת האינטרנט משמשת כשוק חופשי, בו כל אחד יכול לקבל מידע מסוגים שונים, באמצעות לחיצת כפתור פשוטה. האינטרנט משמש בעלי עסקים, מפרסמים ומשווקים רבים, המעוניינים להגיע לקהל לקוחות רחב יותר. האינטרנט ביצע מהפכה בתחום הידע, וכל אדם יכול, באמצעות לחיצת כפתור פשוטה, להשיג כל מידע שירצה בכל תחום. מספר אתרי האינטרנט כיום עולה על מיליארד ובכל יום מתווספים אתרים רבים לרשת האינטרנט.

קידום אתרים הפך לנחלת הכלל עם כניסתה של גוגל לעולם האינטרנט, אשר שינתה את חוקי המשחק ברשת ובעולם המדיה כולו. מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש המועדף על רוב גולשי האינטרנט, וכתשעים אחוזים מהם עושים בו שימוש. מנוע החיפוש המתקדם של גוגל מאפשר תוצאות חיפוש בהתאם למילות החיפוש בשדה החיפוש. האתרים בתוצאות החיפוש של גוגל מופיעים בדירוג מסוים. האתרים האיכותיים ביותר מתקבלים בתוצאות הראשונות, וככול שהאתרים פחות איכותיים, על פי גוגל, כך יורד הדירוג שלהם בתוצאות מנוע החיפוש.

רשת האינטרנט הפכה למדיה בלתי נפרדת מעולם הפרסום, השיווק והתקשורת. כל בעל עסק, המעוניין לקדם את העסק שלו וכל אדם או חברה המשווקים מוצרים ושירותים, זקוקים לשירותי קידום אתרים ברשת האינטרנט. בעולם של היום, אם אתה לא מופיע באינטרנט אתה בעצם לא קיים. אתר אינטרנט הוא צעד בסיסי עבור עסק המוכר מוצרים או שירותים. ניתן לבנות את אתרי האינטרנט באופן עצמאי, בעזרת מדרכים המופיעים ברשת האינטרנט. בנוסף ניתן להעזר בחברות קידום אתרים.

מהו קידום אתרים

מאז כניסתה של גוגל לעולם האינטרנט, החלה תחרות על דירוג האתר במנוע החיפוש. מנוע החיפוש של גוגל, כפי שצויין קודם לכן, הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר באינטרנט ורובם הגדול של הגולשים משתמשים בו. גוגל מדרגת את האתרים במנוע החיפוש על פי פרמטרים רבים, שמספרם יותר מ-200, ואינה מפרסמת את המדדים ואת חשיבותו של כל מדד. כ-40 אחוז מכלל הגולשים המחפשים בגוגל מסתכלים אך ורק בעמוד תוצאות החיפוש הראשון. זאת אומרת כי כמעט מחצית מהגולשים אינם מסתכלים בתוצאות החיפוש המופיעים בעמודים השני והלאה. למרות שהפרמטרים אינם מפורסמים על ידי גוגל, חברות קידום אתרים מכירות את הפרמטרים המרכזיים שבאמצעותם גוגל מדרגת את האתרים במנוע החיפוש. למרות שלא ידועה מידת ההשפעה של כל פרמטר, ניתן לקדם את האתר גבוה בתוצאות החיפוש, אפילו עד המקום הראשון. כמובן שאף אחד לא יכול להבטיח לכם את המקום הראשון, אך חברות קידום אתרים טובות ומקצועיות מצליחות, ברוב המקרים, למקם את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש, כפי שציפיתם.

למי מיועד קידום אתרים

קידום אתרים מיועד עבור כל אדם המעוניין לקדם שירות או מוצר. המדיות השונות בהן ניתן להשתמש לפרסום, כדוגמת הטלוויזיה והרדיו, יקרות יחסית ופונות לקהל לקוחות מסוים. קידום אתרים באינטרנט פונה לקהל רחב יותר ועולה פחות. הפרסום והשיווק באמצעות האינטרנט אינו יקר כמו פרסום בטלוויזיה או בעיתונות והוא אפקטיבי יותר, כי הוא פונה למספר אנשים גדול יותר. פרסום נכון באינטרנט יגרום לגולשים, שלא היו מעוניינים במוצר או בשירות שלכם, להתעניין ולהכנס לאתר האינטרנט. בעיקרון, כל אדם יכול לבצע קידום אתרים ובזכות כך לא לשלם על שיווק ופרסום עבור העסק. זכרו כי העוסקים בתחום קידום האתרים הינם מומחים לכך ובעלי ניסיון. טעויות של חוסר נסיון או הבנה עלולות לעלות לכם בסילוק האתר או בהורדה משמעותית בדירוגו.

קידום אתרים – כיצד מתחילים

נושא קידום האתרים מצריך ידע מוקדם והבנה בנושאים רבים. ניתן להשתמש בכלי הקידום שמציעה רשת האינטרנט בחינם ולקרוא מדריכי קידום אתרים המופיעים ברשת. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי נושא הלימוד וההבנה של האמצעים לקידום אתרים עלולים לקחת זמן רב. במידה ולוקח לכם זמן רב ללמוד את הנושא או שאין לכם מספיק זמן עבור זה, מומלץ לפנות לחבורת קידום אתרים המתמחות בכך, ואשר ילוו אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט.

קידום האתרים מתחיל מנקודת תכנון האתר. כמו כל פרויקט רציני, עליכם לקבוע לוח זמנים. קבעו מספר שעות שבועיות או יומיות, בהתאם לגודל הפרויקט, שאותן אתם מקדישים לקידום ובניית האתר.

זכרו כי פרויקט הקמת אתר אינו מסתיים כאשר האתר עולה לרשת האינטרנט. קידום אתרים באינטרנט דורש עדכונים ובקרה שוטפת על האתר. בניית אתר אינטרנט צריכה להתבצע על פי שיטות הקידום המקובלות, החל מהשלבים הראשונים. מבחינת תוכן האתר, ישנה חשיבות גבוהה לאיכות התוכן וכמות התוכן. ככל שכמות ואיכות התוכן גבוהה יותר, כך האתר ידורג גבוה יותר במנוע החיפוש, כאשר גולשים יחפשו את מילות המפתח.

ישנה חשיבות רבה לשימוש בתגי מטה עבור קידום אתרים. תגי המטה מכילים את נושא העמוד וביטויי המפתח שנמצאים בו. גוגל משתמשת בתגים בכדי להבין את נושא העמוד. יש להקפיד על תוכן איכותי וכמות תוכן גבוהה באתר. הרובוטים של גוגל עובדים על פי חיפוש תוכן ענייני, בהתאם לתגיות המטה, לכן יש להקפיד על אתר בעל תוכן רב הקשור לביטויי המפתח.

ככל שישנם יותר קישורים חיצוניים, מאתרים אחרים אל האתר שלכם, כך הדירוג של האתר יעלה. הקישורים הם קריטיים עבור הצלחת האתר וידועים כאחד מגורמי המפתח עבור קידום אתרים. יש לבנות קישורים פנימיים באתר, המקשרים לאתרים איכותיים ועוסקים באותו בתחום. בנוסף, יש לבנות תוכן איכותי ולעדכן את האתר באופן שוטף, בכדי שאתרים חיצוניים יכניסו קישורים נכנסים לאתר שלכם. מידת איכותו של האתר קובעת את כמות הקישורים הנכנסים. ככל שהאתר איכותי יותר, יותר אתרים חיצוניים יבנו קישור לאתר שלכם והאתר יקודם במנוע החיפוש.

דגשים עבור קידום אתרים

קידום אתרים נמדד על פי פרמטרים רבים אך ניתן לאפיין שלושה מרכיבים מרכזיים בכל אתר אינטרנט, שטיפול בכל אחד מהם חיוני לצורך קידום אתרים.

  • תוכן – כפי שצויין קודם, קידום אתרים מושפע רבות מתהליך בניית התוכן. בניית התוכן צריכה להעשות על פי כללים של מבנה התוכן באתר ושל התוכן עצמו. יש לשלב ולפזר את מילות המפתח לאורך התכנים ולהדגיש אותן. יש לשלב את מילות המפתח בעמודי אתר האינטרנט על פי חשיבותן. כמו כן מומלץ לבצע אופטימיזציה של הקוד עבור האתר שלכם, בכדי להתאים את התוכן בצורה הנכונה. בנוסף יש להתחשב במבנה הכותרות ובגודל וצורת הפונטים.
  • מבנה – מבנה האתר הוא קריטי עבור קידום אתרים. מומלץ לעשות מפת אתר ולמקם את הקישורים במקום בולט. מבנה האתר צריך להתבצע על פי הכללים לקידום אתרים, אותם ניתן למצוא במדריכים הניתנים חינם באינטרנט.
  • עיצוב – מטרתו של עיצוב האתר לעניין את הגולש ברגע שהוא נכנס לאתר. חשוב לתת לגולשים חווית גלישה ייחודית ולהציע שירותים שונים, בהתאם לתחום העסק.