SEOACTIVE – קידום האתרים בגוגל בניית אתרי אינטרנט מקצועי

פרסום בגוגל ממקד אותך

פרסום בגוגל ממקד אותך

המילה “גוגל” הפכה לתשובה כמעט לכל שאלה. היום אנשים זוכרים רק כתובת אחת, הכתובת של אתר גוגל. הם מקישים מילת מפתח מסוימת בתוך חלון ההזדמנויות האינסופי ותוך שניות הם גולשים באתר המבוקש. לא בכדי זכה גוגל לכינוי ” Google-God “. באופן טבעי, פרסום בגוגל הפך לדרך השיווק המועילה ביותר כיום למפרסמים.

איך מתבצע פרסום בגוגל?

גוגל מוגדר כיום כמנוע החיפוש הגדול בעולם והכנסתו העיקרית היא למעשה מפרסום אתרים. כאשר מקישים מילת חיפוש, נפתח מול הגולש דף תוצאות. הדף מכיל תוצאות רגילות ותוצאות של קישורים ממומנים. תוצאות רגילות הן פלט של אתרים ממנוע החיפוש. אתרים אלה מופיעים לפי רמת דירוג המורכבת מפרמטרים רבים, כמו מילות מפתח הקיימות בתוכן האתר, מספר הקישורים הרלוונטיים לאתר וכן הלאה. תוצאות של קשרים ממומנים הינן תוצאות של אתרים המבצעים פרסום בגוגל בתשלום מוגדר מראש. אתרים אלה מופיעים בדרך כלל מצד שמאל או ימין של הדף, תחת הכותרת “קישורים ממומנים” או בראש הדף, מודגשים בצהוב.

פרסום בגוגל מתאים לכל כיס

בעבר התאים פרסום באינטרנט בעיקר למשווקים בעלי תקציבים עצומים לפרסום. אם היית בעל עסק קטן, רוב הסיכויים הם שלא היית מצליח להקצות משאבים מספקים כדי לקדם את האתר שלך באינטרנט, והיית מרגיש מחוץ למשחק. פרסום בגוגל מאפשר לכל בעל עסק, קטן ככל שיהיה, לפרסם מודעות באתר. בעלי עסקים יכולים לנהל מסע פרסום בגוגל בתקציבים מזעריים של כמה עשרות שקלים בחודש ועד תקציבים עצומים של מאות אלפי דולרים. המפרסם יכול להגדיר מהו “מחיר הגג” אותו הוא מוכן לשלם בעבור כל הקלקה וכן מהו התקציב המקסימאלי שהוא מוכן לשלם ליום. כל אלה יוצרים וודאות אצל המפרסם, והוא אינו נכנס לקמפיינים פרסומיים שעלולים לעלות בפועל הרבה מעבר לתקציב שהוגדר מראש.

פרסום בגוגל עובד לפי שיטת PPC

שיטת PPC (pay per click), היא שיטת התשלום העיקרית בגוגל. המשווק משלם רק עבור הקלקה על הקישור (הקלקה המובילה לקישור עם האתר). שיטה זו מאפשרת לכל בעל עסק לנהל קמפיין שיווקי עצמאי. כמו-כן, המשווק משלם רק על כניסות ממשיות לאתר, כלומר אין לו צורך בהוצאות פרסום שרמת האפקטיביות שלהן קשה לאומדן מדויק, דוגמת הפרסומות בטלוויזיה וברדיו, שקשה לאמוד את הצלחתן. פרסום בגוגל מאפשר לך לעקוב בצורה נומינלית אחר כמות הכניסות ובכך למצות את התקציב העומד לרשות המשווק.

פרסום בגוגל מאפשר לך להיות ממוקד

כל אדם שיש לו הבנה, ולו הקטנה ביותר בעולם השיווק, מבין שהפעולה החשובה ביותר שיש לבצע בכדי להביא להצלחת כל מוצר הוא פילוח מקצועי של שוק המטרה. למרות שישנם מוצרים שמתאימים בהגדרתם לכל האוכלוסייה, משווק חייב לדעת למקד עצמו לפלח שוק מסוים, אחרת יבזבז משאבים כספיים רבים שיביאו לתוצאות מזעריות, כפי שאמרו חכמינו “תפסת מרובה לא תפסת”.פרסום בגוגל מאפשר למשווק ל”דקור” את שוק המטרה שהגדיר לעצמו, בצורה המדויקת ביותר שניתן להשיג היום בעולם הפרסום. מיקוד זה מתבטא בכך שהקישורים לאתרים השונים מופיעים כאשר אדם מקיש את מילות החיפוש הנוגעות לנושא המדובר. לדוגמא, אדם אשר יקיש את המילה “פרחים”, יקבל דף תוצאות המכיל קישורים רלוונטיים לנושא פרחים, כגון חנויות המוכרות פרחים, מדריכים לסוגי פרחים ועוד. במידה והאתר ,המבצע פרסום בגוגל בתשלום, קישורים אל האתר שלו יופיעו במקומות בולטים ובכך הוא “יעקוף” את כללי מנוע החיפוש ויזכה להופיע במקום בולט בדף החיפושים. אין, באופן כזה, בזבוז אנרגיה וכסף על פלחי שוק שאינם מהווים את שוק המטרה למשווק וכן ישנו יחס ישר בין ההשקעה הכספית לבין מידת ההצלחה של האתר.

כמה פרטים טכניים חשובים לגבי פרסום בגוגל

מבנה המודעה המכילה את הקישור לאתר בגוגל הינו סטנדרטי ופועל לפי הכללים הבאים: המודעה מורכבת מכותרת, טקסט וקישור. כותרת המודעה מכילה עד 25 תווים ומופיעה בראש המודעה בצורה מודגשת. טקסט המודעה מורכב משתי שורות, כאשר כל אחת מהן יכולה להכיל עד 35 תווים. קישור לאתר המפרסם מופיע בדרך כלל כ”טקסט עוגן”, כלומר טקסט המכיל מילות מפתח הרלוונטיות לאתר.

מיקום המודעה בדף התוצאות, כאשר מבצעים פרסום בגוגל, תלוי ב”מחיר הגג” אותו הסכים לשלם המפרסם. ככל שמחיר זה גבוה יותר, כך המודעה תופיע במיקום אטרקטיבי. המודעה תופיע בכל דף תוצאות הרלוונטי למילת המפתח המוגדרת, ותהווה קישור לאתר על-ידי הקלקות. כאשר כמות ההקלקות תגיע לתשלום המקסימום ליום, אותו הגדיר המפרסם, המודעה תוסר, עד ליום שאחרי או עד לסיום ההסכם.

פרסום בגוגל מקצועי

כאשר רוצים לבצע פרסום בגוגל, כדאי לשקול, לפחות לאלו הנמצאים בתחילת דרכם בתחום קידום אתרים, להיעזר בסוכנויות המוסמכות על-ידי גוגל. סוכנויות אלה מתמקצעות בכל הקשור לתנאים של פרסום בגוגל, יכולות לנהל עם בעל האתר קמפיין שיווקי מצליח ואף לשתף אותו באופן מלא בכל תהליך השיווק. כאשר בוחרים בדרך שיווק שהיא פרסום בגוגל, מיקום וזמן הופעת המודעה הם אומנם פרמטרים חשובים, אך אינם מספיקים בכדי להבטיח קמפיין שיווקי מצליח. יש לשים דגש חשוב גם על ניסוח המודעה, כך שיהיה מפתה ויביא את הגולש להקלקה על הקישור. יש לקבוע “טקסי עוגן” שיהוו קישורים איכותיים, יש לבצע סקרי שוק איכותיים ולהכיר את המתחרים הקיימים בשוק ועוד. סוכנויות אלו מיומנות בכל הפרמטרים שציינו לעיל ויכולות לעזור למשווק למנף את האתר, תוך כדי מיצוי כל התקציב העומד לרשותו בצורה האפקטיבית ביותר.

עמדנו כאן רק על חלק קטן מתוך שלל היתרונות שאתרים רבים זוכים ליהנות מהם, כאשר הם בוחרים לצאת בקמפיין שיווקי הכוללפרסום בגוגל. לפעמים אנו נוטים להיות סקפטיים כאשר אנו שומעים על דרכים קלות מדי, אז כל מה שנותר לכם לעשות הוא לנסות בעצמכם ולהשתלב בעולם הפרסום הרווחי ביותר.